20 سانتیمتر برف بارید
سه‌شنبه  28 دي 1400
ساعت 20:26  
2 سال پیش

برچسب‌ها

20 سانتیمتر برف بارید

بیشترین بارش در ملایر

20 سانتیمتر برف بارید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی طی روز دوشنبه در استان همدان، ارتفاع برف در برخی از نقاط این استان به 20 سانتی متر رسیده است.


محمدحسن باقری شکیب روز سه شنبه افزود: بیشترین میزان ریزش برف در استان همدان در 24 ساعت گذشته از ایستگاه پیروز شهرستان ملایر با 20 سانتی متر و در سایر نقاط استان نیز به طور متوسط بین 10 تا 15 سانتی متر ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان امروز صاف تا قسمتی ابری با افت شدید دما و یخ زدگی معابر پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: در پی خروج سامانه بارشی و استقرار جبهه هوای سرد، کمینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان امروز کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به 19 درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.
باقری شکیب تصریح کرد: در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می‌کند به طوری که بیشینه دما نیز به کمتر از صفر درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
وی گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با 17 درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.
باقری شکیب اظهار کرد: بیشینه دمای هوای شهر همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز 12 درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.